Midsommar = julafton

Har ni märkt likheten? Man äter så man håller på att spy, man dricker snaps och MÅSTE vara på fler ställen samtidigt :) Jäkla högtider. Gick på semester i torsdags (tåls att upprepa) igår var vi först hos fam Weidner/Jonsson och försökte klä en såndär stolpe. Jag är ingen erfarenhet av sånt så det var spännande. Vi skulle sedan till päronen på middag, blev go middag och två efterätter sen snaps. Mm Sedan tog vi vagnen till Weidner/Jonsson för eftermiddagen. Ett litet glatt gäng som trotsade blåsten och Linda hade fixat underbar mat som grillades av grillmästaren, mer i magen är gott. Fick faktiskt i mig några glas vin också. När dagen började hade jag rätt ok "platt" mage, när jag kom hem såg jag ut som jag va gravid i 7:e månaden (alltså för en normal kvinna, inte som jag the valross). Idag har det varit lite segt, trött. Päronen hade fått en stor lax som skulle intas och jag är inte sen på att äta fisk så halva fick vi i oss. Jag hade sedan slängt ihop -helt ärligt SLÄNGT ihop cupcakes som vi åt och sen såklart tårta. 2 kg till check..

Mina cupcakes innehåll mängder med jordgubbar, jordgubbstryffel, jordgubbsfrosting. Alla tyckte om dom utom jag, FAN. O lilleman så klart, han dissar precis allt jag tillagar.



Tackar för en jättehärlig midsommar och underbara människor. Nu denna lördagkväll, tar jag ett glas vitt..





Pappas efterrätt :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0