Slappardag

Eller nja.. Fredde har huggt (huggit?) sten, pappa har borrat i sten, jag har rensat ogräs och klippt gräset med den lille mannen. Det tog hela förmiddagen så ja, slappardag.. Fixade poolen med efter helgens bravader :) Blöt fest så att säga. haha. Nu är det fint vatten igen för dom som vill ta sig ett dopp, frivilligt :D

I helgen har jag satt upp gardiner runt hela altanen så man får det vindstilla och nästintill myggfritt på kvällarna. Goooooott. Det var dock lite trixigt att få upp vajrarna men jag är fruktansvärt envis så jag fick det klart. Observera att jag gjorde det själv.

Nu har grabbarna sovit en stund och jag har rensat klart landen. Dom ska åka och hyra film och se över sortimentet i staden. Jag ska inte göra så mycket tror jag, ryggen dör och jag med den.

Jag tror jag dödade gräsklipparen med, hmm den la av när jag körde på något. Det brukar den inte, den brukar bara skrika lite och låtsas må dåligt. Jag tror den är skadad på riktigt. Han lät inte helt 100 efter det, fast han startade ju igen så man ska inte säga för mycket. Det blir lite smällar i den då våran andra gård inte är helt fri från rötter som sticker upp osv. Jag orkar heller inte stå och gräva upp dom så det är så här det går. Får först vika upp den andra och se om det är dags att säga "-time of death:____".

Ikväll ska vi grilla, det blir liten pippi.. Alltså kyckling. Ska ta o börja förbereda så allt är klart innan grillningen sen ska jag sätta mig med ett glas vin och glo på F när han grillar. Slänga ur mig några fina "-är det inte lite för varmt än", "ska det inte ligga lite längre på grillen", "är du säker på att du kan".. sen får jag nog löpträna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0