Kolmården

Vi har varit iväg på en liten tripp till Kolmården. På tv, i tidningen och på nätet har det stått att det ska vara mulet just den dagen så vi var väldigt glada. Solfan sken hela dagen, jag höll på att svettas bort :) Nåja nu ska man inte klaga på vädret. Vi startade dagen med att gå in på Tropicarium, GRYMT härligt. Hajar är kalas :) Sen kan man ju diskutera ormar som simmar.. huuuuu jag tog ett par raska steg till "hitta Nemo-fiskarna" dom är betydligt finare att se på. Drakfisken är min favorit. Har en bild här:





När vi väl gick i på Kolmården var det Bamses värld först. Härligt ställe för småttingarna. Massor att göra. Jag var helt slut efter det.. Vi tog en paus med lunch, Bamses farmor hade ju gjort pannkakor till oss. :)





Det fanns även en lång stock... ;)



När dom går med sina ungar är det en fin fågel, när dom är i flock så går jag hellre in till björnarna och leker!

Den ena höjdpunkten var delfinerna:



Detta smajlet hade han hela föreställningen. Mycket omtyckt! Svetten rann dock en hel del...

Den andra höjdpunkten, bokstavligt talat var från linbanan. Jag trodde det var rätt beskedligt osv. Jag har cellskräck och den infann sig 5 min efter vi åkt iväg. Turen var 28 min. Fy faan rent ut sagt. Tog inga kort därifrån, det var jävligt högt och jag ville inte röra mig mer än nödvändigt ;) Den andra familjen som var med i vagnen tänkte samma. Mamman var höjdrädd och all rörelse som medförde gungning var förbjuden haha
Men vi åkte bredvid girafferna, fick se björnar och älgar som vilade lite. Var fler djur men jag missade lite då jag försökta tänka glada tankar haha. Den andra familjen hade tre barn, som var typ 7 -12 eller något. Fredde säger då det jag tänkte "-Det här är ju precis som Jurassic park". Ni skulle sett ögonen på barnen. Bra Fredde, bra..

Vi hade hyrt en stuga vid Sandviken, gott ställe, högt upp på berget med massa hus man ville köpa. Det blev lite mulet på kvällen så man kunde gå ut och gå utan att svettas ihjäl. Tog en sväng vid vattnet och bara njöt. Härligt med semester!

Lillgrabben var nöjd


Dagen efter tog vi en sväng förbi lillgrabbens farmor, åt underbart god mat och spelade boll. Fick med recept hem så jag får nog baka lite snart med :)



Kolmården är absolut fantastiskt när det gäller djurparker, man kunde lätt varit där 2 dagar men det får bli nästa gång.


Kommentarer
Postat av: Mia

Ja vi ska dit i mitten av juli så vi funderar oxå om vi ska gå en eller 2 dagar.. Fina bilder!!!!

2011-07-02 @ 15:30:39
URL: http://Www.lewandowski.se
Postat av: Frida

JA det e verkligen mysigt där, vi var ju där 2006 med dom stora flickorna.Nästa gång blir det med dom små ;)

2011-07-02 @ 18:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0