Bara regn hos mig

En jobbig vecka med tunga besked, dåligt med sömn och ett hårt humör. Jag är inte mig själv.

Den lille mannen har haft en bättre vecka, hans kusiner, fastrar, farbröder och farmor har varit här, han har badat, hoppat studsmatta, han har åkt traktor och fyrhjuling och igår blev det en sväng i släpkärran. Han blir också hämtad av grannen för att äta hallon, smultron och körsbär. Trivsel där :)

Igår öste vi sten och sand. Sen kom det två lass med jord. Jag öste i ett lass själv så sambon hade kvällen fri sen. Jag kände mig som en frälsare ;) Jag, klantigheten själv, klämde mig även på släpet igår. En stooor fin blodblåsa mitt på fingerspetsen. Gottit och smärtsamt. Men när jag hade öst lite jord så sprack skiten och det rann ut. Då mådde jag lite illa men värken försvann. Nästa gång jag klämmer mig, för det lääär bli fler, så ska jag ta hål på den direkt.

Idag regnar det, underbart, då slipper jag gå ut. Jag kan gå i mina mjukisbyxor utan att bry mig. Jag låter lite bitter men jag är bara trött.

Bilen, suck, biljävlen är påväg till Per as we speak.. Nu så har lampan slocknat (!) utan att vi gjort något. Jag tror ju att det beror på att den jäkeln har lyst så förbaskat länge att den dog. Vi får väl se.. Men jag letar nytt, jag tror att ombyte förnöjer och att gräset är grönare. Ja, jag tror absolut det!

Träning och promenader har lyckats få mig på bra humör, om än så tillfälligt. Borde nog utöka med dessa aktiviteter. Det gör mig gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0