Fantastisk mat

Sambon är en liten hemmakock. Han gjorde en sån underbar middag igår. Det blev toast med avokadoröra och räkor till förrätt. Till huvudrätt blev det lammracks, tsatsiki, klyftpotatis, rotfrukter och en spenatsallad. Till efterrätt gjorde jag en hallonpannacottapaj. Så något gjorde jag i alla fall :)

Idag har vi rensat ut lite leksaker ur lillemans rum, så han får plats. Satan va grejor han har. Man blir lite sentimental när man rensar sådant. Men efter jul fanns det ingen plats kvar i rummet, han hade varit en riktigt snäll kille.
Tyvärr har mitt gamla leksakskök stått i vårat äckliga garage. Det luktar mögel där inne och det har satt sig i köket. Det kändes några dagar efter att vi hade tagit in det. Man kan inte ha sånt inne, det luktar satan!!! Finns nog ingen äckligare lukt och sen är det ju inte hälsosamt heller. Så ut med skiten och handla nytt sen :)
Garaget har genomgått en justering för att få bort möglet men det luktar fortfarande. Riva kanske? Men nu kommer jag inte ställa saker där som tar åt sig lukt.

Jag är hungrig redan. Faan åt ju nyss frukost. Jag är jämt hungrig. Sambon ropar att han är sugen på gårdagens efterrätt, vilket sammanträffande! Jag drar till kylskåpet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0