TAKIDA i Kalmar

Ni som kört i Kalmar vet hur trixigt det är med alla enkelriktade gator. Lägg på ett Triathlon på det.. Det fanns inte en väg som var ok att köra på. Galna människor som badar frivilligt i hamnen.
Hur som helst, jag jobbade till halv 5 o sen iväg till Kalmar för konsert med Takida och Europe. Den började 18. Däremellan skulle vi till hotellet och jag skulle klä om. Ser ni mitt problem? Det blev taxi till tältet, det var för jäkla långt att gå :)

Härligt väder och underbart ställe. Det började med något danskt som gjorde att åldern gjorde sig påmind. Det var hög musik ;) Vi hittade våran konsertpolare Stumpen också. Träffade fru stumpen som var mycket trevlig. Vi brukar träffas på Lundell men då han inte spelar i år så får vi ta denna.

När Takida (framförallt mannen på bilden nedan) körde igång så reste sig håret i nacken. Jäklar vad underbar röst han har. När han sjöng början på Curly Sue så var det nära till tårar. Han gör det bara så perfekt. Dom som dissar deras livespelningar kan ju inte varit där. Jag fattar inte, dom är ju t o m BÄTTRE live!
Naiv som jag är trodde jag att jubelnivån på Takida var svår att överträffa. När Joey kom upp på scenen var det totalt skrikfest. Höjdpunkten var så klart Carrie. Allsång! Och Tonys galna trumlek. Vi har sett Europe för några år sedan, då var det lika bra. Jag är imponerad.

Fick även en bild och autograf från medlemmarna i Takida, jag som då älskar deras musik och är ett stort fan har många gånger tänkt vad man ska säga för något när man väl har chansen. Det finns så mycket, berömma för texter, sångröst, gitarrsolo osv. Vet ni vad jag sa? "Tack" (tror och hoppas jag i alla fall). Jag blev helt stum, vågade inte säga halv sju. Tjoho du, vuxen? jag? nepp.
Ett litet sammanträffande: När jag krystat ut min son var det första jag hörde Curly Sue, samma dag som jag gjorde detta fyllde Robert (sångaren) 30.. Sådärja, min son är född samma datum som en kändis ;)

Vi tog Mc Donalds för att höja blodsockret på vägen hem. Stackars dessa tappra 3 tjejer som hade ett helvete med alla som ville ha mat. Dom var helt oförberedda på att det kom ett par 100 pers o var fulla och hungriga. Stackars stackars tjejer..

Tog en nattur och sen däckade jag gott på hotellet. Underbara fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0