Puss på jobbet?

Jag gjorde bra ifrån mig idag, blev erbjuden en puss.. Gulligt inte sant?
Panagiota (stavningen kan vara lite off) var och hälsade på, 1 år gammal och helt underbar. Vi gick en sväng i korridoren och lekte med Conny, Conny improviserade lite och vips blev det leksaker på hans rum med. Kanske inte den gulligaste dockan men det gick hem.

Igår gjorde vi (jag) kött, svampsås och potatisgratäng.. Jag blev glad då fredde köpt laktosfri grädde så jag blandade såsen och slängde in den köpta gratängen i ugnen. Smaskens va det. Problemen dök upp med fruktansvärd magsmärta bara en liten stund efter maten.. Men laktosfri grädde går ju?! MMM MEN tänkte jag på potatisgratängen? Nepp. Där rök den kvällen. Nu är ju frågan, är det laktos eller gallan?? Jag har ju haft två vad jag tror är typiska gallstensanfall. Men vad jag vet så åt jag inget som borde utlösa gallstensanfall fast man får inte så ont av laktosintolerans? Men igår var det inte sån smärta, det var illamående och magvärk. Nu är jag kluven. Intressant säger ni? nee inte direkt..

Nu har vi slagit in paket, har haft lektion i hur man knyter snören :) 

Har stora problem med att gå ut i rätt dörr hemma, det sitter liksom i ryggmärgen nu att man går ut på baksidan. Det lär ta tid detta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0