En tur till doktorn

Den lille blev ju sjuk (igen) feber till en början men sen började han klaga på ont i öronen och halsen. Som den landstingsarbetare jag är så avvaktade jag... Lite länge kanske. Men på onsdagen skar det i hjärtat och vi fick tid till akutteamet. Anna skickade vidare till Carsten direkt. (dumt att reta upp lillkillen i onödan hette det, dom har träffat honom förr haha) men det var en måttligt road grabb som fick ta halsprov och sen visade han prov på lungkapaciteten ordentligt och länge. Ropade på mamma men jag jobbade så jag kunde inte gå ifrån. Annars är det ju pappas pojke. Hos doktorn gick det ok tror jag, fort och bra allting. Han hade halsfluss. Kände mig som en bra mamma som väntar så länge.. ångesten var hög.

På eftermiddagen pratade jag med Carsten, han var chockad över hur fort lillkillen hade vuxit, han trodde han gått in i fel rum haha. Det är en lång grabb vi har. Han berättade att lillgrabben även var röd i öronen så han kunde även ha öroninflammation men penicillinet skulle ta det också. (ångesten ännu högre).

Nu till det trixiga. Att ge en 2,5 åring flytade, äcklig Kåvepenin.. det är en jävla utmaning. Igår gick det hyfsat, idag var det helt kört. Jag hade skiten i håret, på kläderna, i soffan, lillgrabbens pyjamas osv. överallt utom i munnen på honom. Gutt. Fick säkert i sig någon ml om jag hade tur. Han tittade bara på mig och sa "nej mamma, inte gott" Sen var det liksom slutdiskuterat. Vill han inte så vill han inte.
Det här ska nu göras om 3 ggr dagligen i 10 dagar. Mm vilken lycka. Jag ska ta tag i det nu innan han somnar.

Kommentarer
Postat av: madeleine

Kåvepenin finns väl i droppar!?be om d istället!?då är d ju mycke mindre man behöver få i honom!

2011-04-08 @ 12:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0