hello mr grävling

Idag skulle jag som denna vecka lyder, hämta tidníngen. Då vi inte har en hel trappa på framsidan blir det baksidan man traskar ut på. Sagt o gjort, öppnar dörren och 1,5 m från trappan har vi den andra "huset" där stryker en jättefet grå katt. (tänkte ju jag då) Han vände huvudet och jag funderade på vilken ful katt som är vit med svara ränder i fejjan. (remember det var halv 5 på morgonen, INGEN funkar helt då ;)) Kom liksom på i ett skutt att det var en grävling som skulle runt knuten. Hoppade in i köket och väntade en halvtimme innan jag gick framsidevägen och sprang efter min tidning. Detta är då andra gången vi har träffat på grävlingar på tomten. Jag är inte så glad i detta då dom, som de flesta djur förutom vandrande pinnar, springer fortare än mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0