Det är tulpaner på bordet

Stirrar på dom underbara tulpaner jag inhandlade på Ica nära.. gillar tulpaner väldigt mycket..

Förra helgen gick inte så bra, sambon spelade innebandy i 9 minuter innan han bestämde sig för att förstöra sitt knä. En sväng till länssjukhuset med übersnabbt mottagande va grejen. Jag hade laddat upp med böcker och vatten för att inte va för uttråkad de 4 timmarna jag tänkte vi skulle få vänta innan vi äns lämnade väntrummet. Tji fick jag. På en timme hade han träffat 1 ssk, 2 dr och varit på röntgen. Det är vad jag kallar snabbt. Dessvärre blev det ju kryckor och återbesök nu i veckan.
Dom lämnade oss helt ensamma på röntgen också, det var lite scary en sen lördagkväll.. Dödstyst och mörkt.. Tur man inte är som lillkillen i filmen stjätte sinnet "I see dead people" Då hade vi nog inte varit så ensamma :)

Min axel började rätta till sig lite. Det började kännas bättre. Hade en tid till sjukgymnasten och skulle pallra mig dit, halkar på en isfläck och tar emot med, GISSA vilken hand.. YEEEY. Fick några nålar men efter det trodde jag att armen hade lossnat totalt! Har skitont och är grinigare än lillkillen när han inte får stå på bordet och leka med ljuskronan.

Detta tillsammans mina vänner är inte det bästa sättet att skapa myskänsla i hemmet.. Hell no, jag har varit på pisshumör och sur som ättika. När man själv har ont och någon annan har ondare så är det surt..

Fick blombud till jobbet från sambon som tackade för att jag finns.. tror han ljög lite men det var fint ändå :) underbara rosor och ett sött kort,. Alla flockades och va så nyfikna på vem det var ifrån, när jag läste kortet så va det "jamen jaha.. ok va det han" haha Inga intriger att bjussa på där inte.

Snöaset börjar ge me sig. Jag kan se gräset och jag har också lagt märke till att alla hundra tulpaner jag planterade i höstas börjar se dagens ljus. Trägårdsmästare yes!

Har varit på två akupunkturmöten, blir 4 till ungefär sen är det upp till bevis om dom där onda nålarna gör någon nytta. Annars är vi tillbaka på ruta ett.. men ett frikort rikare!




Kommentarer
Postat av: mia

åååh så gulligt med blomsterbud!

2010-03-22 @ 22:11:22
URL: http://www.lewandowski.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0